News Update :
Home » » DS Musa Aman : Kalis SPRM

DS Musa Aman : Kalis SPRM

Penulis : Datu pitung on Aug 23, 2009 | 4:31 AM


Ds Musa Aman di katakan kalis SPRM, ini kerna DS mempunyai rumah ala istana tidak pun di siasat oleh SPRM, rakyat sabah sangat hairan dengan isu ini dan yang lebih menghairankan di mana DS mendapat duit sebanyak itu sedangkan DS hanya mampu memiliki rumah yang hanya bernilai RM1 dan RM2 juta melalui pinjaman bank tapi rumah yang mereka miliki di anggarkan berjumlah RM20 hingga RM100 juta.

di khabarkan lagi DS mempunyai beberpa mansion walaupun DS menggunakan nama anak, isteri, saudara, menantu atau pun proksi. oleh kerana prinsip "tiada kes tiada jawapan" maka DS kalis SPRM. berbanding rakyat biasa yang hidup sederhana jika melakukan sedikit kesalahan, SPRM terus menyiasat dengan telus.

bukan sahaja DS Musa Aman kalis SPRM, malah boleh di katakan semua jemaah menteri sabah kalis daripada siasatan SPRM ini walaupun ada akhbar yang melaporkan isu ini, tapi sebaliknya hanya perbincangan biasa yang di utarakan, walaupun daripada 81 dalil yang di failkan oleh datuk jeffry kitingan terhadap DS Musa aman, sekurang kurangnya 10 dalil mempunyai asa yang kukuh untuk pendakwaan.

kewibawaan SPRM sebagai sebuah badan berkecuali kini sangat diragui oleh rakyat Malaysia, begitu juga dengan polis yang tidak lagi diyakini rakyat, kerana mereka tidak menjalankan penyiasatan ke atas semua harta Datuk Seri Musa Aman di Singapura, Hong Kong, Australia dan sebagainya kerana sebelum menjadi Ketua menteri Sabah, beliau telah mengisytiharkan diri bernilai RM300 Juta atau ‘Three Hundred Million Dollar Man’ lebih hebat daripada siri TV, ‘Six Million Dollar Man’.


Kes paling menjolok mata ialah pemilikan bangunan Wisma Bandaraya oleh Musa Aman dan Isterinya yang disewakan oleh Kementerian Pembangunan Sumber dan Teknologi Maklumat Sabah serta subsidiarinya; sedangkan pada dasarnya Musa menyedarinya tugasnya sebagai Menteri Kewangan ialah memastikan semua sewa bangunan kerajaan negeri dibayar oleh Kementerian Kewangan dan wang tersebut masuk ke koceknya!.

kalau sekali pun DS Musa Aman memberi sedekah kepada rakyat sabah sejuta lembuh, Ds masih tetap nampak bersih, suci tanpa sebarang bau yang kurang menyenangkan. ITULAH KEHEBATAN DATUK SERI MUSA AMAN yang tiada dengan menteri2 yang lain. saya salut LAH..


(di tulis oleh Datu Pitung berdasarkan sumber yang boleh di percayai)
Share this article :

+ comments + 2 comments

August 24, 2009 at 11:42 PM

salam..
saja singgah...

sekadar nak berkongsi..
untuk di...jika selepasnya perbuatan harus dirapatkan...

cth: dimakan
jika tidak..
di belakang...

cantik jua bini mu...
eekekekek...

August 25, 2009 at 3:29 AM

salam afna zakaria

maaf kan sy...sy tak fhm apa yg awk maksudkan..

thanks kerna berkunjung..sila berkunjung lagi..

Post a Comment
 
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Copyright © 2011. DATU PITUNG . All Rights Reserved.
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger