News Update :
Home » » Asri Rabbani Meninggal Dunia

Asri Rabbani Meninggal Dunia

Penulis : Datu pitung on Aug 13, 2009 | 1:19 AM

Allahyarham MOHAMAD ASRI IBRAHIM


saya terkejut mendengar berita kematian ketua kumpulan rabbani Allahyarham Mohamad Asri Ibrahim, 40 tahun di hospital pantai kual lumpur pagi tadi kira2 jam 11 pagi. sebelum itu Allahyarham telah mengadu sakit2 dan muntah pagi subuh tadi tapi Allahyarham hanya mengambil susu madu dan limau bagi melegahkan sedikit kesakitan yang di alaminya itu.

selepasa itu Allahyarham pergi ke RTM bagi menneruskan rakaman sempena tanyangan bulan ramadhan kelak, Allahyarham telah jatuh pengsan ketika rakaman di jalankan, lalu di bawah ke hospital bagi mendapat rawatan, setibanya di sana doktor mngesahkan bahawa Allahyarham telah meninggal dunia.


(sumber dari malaysia kini)



-ASRI RABBANI-

"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku..."




Al Fatiha.. Semoga Roh nya di tempatkan di tempat orang2 yang beriman. amin.
Share this article :

+ comments + 2 comments

August 13, 2009 at 2:33 AM

salam sdr..

saya tertarik dgn kata-kata Ustz. Asri itu...semoga rohnya dicucuri rahmat.

August 13, 2009 at 2:49 AM

salam sdr depu depu

saya pun berperasaan mcm sdr..semoga rohya di cucuri dan di berkati oleh Allah swt..amin

Post a Comment
 
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Copyright © 2011. DATU PITUNG . All Rights Reserved.
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger