News Update :
Home » » Rakyat DEMAM

Rakyat DEMAM

Penulis : Datu pitung on Sep 3, 2009 | 6:47 AM


kerajaan sekali lagi mengejutkan rakyat negara dengan kenaikan harga minyak petrol, rakyat kini demam dengan harga minyak yang sangat membebankan, akibat harga minyak naik, semua harga barang turut melambung tinggi. kenaikan ini sangat merunsingkan rakyat terutama rakyat yang berpendapatan rendah.

kenaikan harga minyak itu di umumkan bila mana rakyat sedang menyambut hari kemerdekaan negara pada 31 ogos lalu. untuk menyenangkan hati rakyat, kini kerajaan me war war kan kepada rakyat dengan bayaran bonus pada 20hb ini sempena hari raya untuk memberi keringanan tangungan kerana kenaikan barang yang medadak.

minyak petrol diguna pakai oleh kereta setiap hari manakala barang dapur atau barang keperluan hanya sebulan sekali, tentu nya rakyat terasa sangat terbeban dengan kenaikan harga minyak ini. walaupun sebelum ini kerajaan memberi subsidi minyak kepada rakyat, tapi itu tidak memberi keringanan yang terus dan kekal kepada rakyat.
Share this article :

+ comments + 4 comments

September 3, 2009 at 7:49 PM

salam...

ni mcm susah lah...
lepas PRU-12 minyak naik...
pas hari kemerdekaan ke 52 minyak naik..
tahi minyak tul la kerajaan...

September 4, 2009 at 6:31 AM

wslm sdr risktaker

rakyat menyambut hari kemerdekaan, dalam masa yang sama menyambut harga minyak naik..apatah rakyat DEMAM!!!!

terimah kasih atas kunjungan sdr..

September 5, 2009 at 9:00 PM

Salam datu..

Kenaikan harga minyak menyusahkan penduduk luar bandar. Kami ni nak pulang pun payah...jugak...Minyak ! minyak ! ...jangan jadi orang minyak sudah.lah..

September 5, 2009 at 10:30 PM

salam depu depu

tu lah masalah yang kerajaan tak nampak dengan jelas dan bersuluh..jangan jadi orang minyak, kalau mahu, jadi lah tahi minyak, lagi okkkkk...

Post a Comment
 
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Copyright © 2011. DATU PITUNG . All Rights Reserved.
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger