News Update :
Home » » Singa Baru Dunia Islam

Singa Baru Dunia Islam

Penulis : Datu pitung on Sep 27, 2009 | 8:45 PM


Dalam era kemelut politik di negara ini melihat para tokoh politik telah menyerlah kan kewibawaan dalam kepimipan masing2 tak kira yang menyokong kerajaan atau pun sebaliknya. Di dunia luar sana melihat pergelutan kuasa besar yang sangat rancak di lakukan oleh kuasa kuasa besar untuk menakluki sumber dan politik di negara yang di takluki itu.

di iraq melihat perang yang di lancarkan oleh israel laknattullah telah bermaharajalela membunuh dan merosakkan keperluan asas penduduk tempatan di situ sebagai contoh rumah, bangunan, kedai dan yang tidak berperikemanusiaan mereka mengebom masjid masjid Allah yang berdiri teguh itu.

selepas tragedi 11 september, kuasa barat (US) telah rancak menyerang dan menyekat pelbagai sumber alam di negara semenanjung tanah arab dengan rakus. sehingga ekonomi dunia jatuh merundum dengan teruk tanpa memikirkan kesan terhadap negara negara di seluruh dunia.

pembunuhan berlaku di sana sini, begitu juga pengeboman bangunan bangunan besar. ini membuktikan amerika syarikat mahu melenyapkan orang orang arab dengan membunuh tanpa mengenal kanak2 atau orang tua.

PBB tidak berperanan dengan baik kerana tunduk dengan kuasa barat. tidak cukup dengan sumber negara iraq kini negara iran pula menjadi sasaran untuk menyekat sumber nuklearnya. persoalan nya, kenapa iran tidak wajar memiliki sumber tenaga nuklear dan siapakah pula yang layak memilikinya? kenapa amerika menyekat sumber nuklear dengan iran? adakah iran pernah melancarkan serangan bom nuklear kemana2 negara?

MAHMOUD AHMADINEJAD adalah singa baru dunia islam yang tidak tunduk dan patuh kepada kuasa barat supaya menghentikan kuasa nuklearnya itu. malah beliau lantang bersuara untuk meneruskan juga kuasa nuklearnya tanpa tunduk dengan desakan mana mana kuasa barat.

pelbagai rundingan dan perbincangan terhadap isu ini namun tanpa rasa gentar dan takut presiden iran MAHMOUD AHMADINEJAD ini tetap meneruskan sumber nuklear itu. presiden amerika silih berganti namun prinsip yang sama juga di suarakan akan. kini barak obama pula yang mendesak bagi menghentikan sumber tenaga itu tapi apa yang di tegas akan oleh singa dunia islam itu hanya kenyataan yang sama malah beliau beberapa kali menlancarkan percubaan tenaga nuklearnya itu.

seluruh dunia merasa hormat dan segan dengan presiden iran ini kerna dengan ketegasan dan ketidak tundukan kepada kuasa besar tanpa rasa takut dan gentar. pelbagai persoalan dan pertanyaan di seluruh dunia mengenai isu ini kepada beliau, semua nya di jawab dalam blog beliau.


Share this article :
 
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Copyright © 2011. DATU PITUNG . All Rights Reserved.
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger