News Update :
Home » » PERASMIAN BENGKEL ICT OLEH ROSLAN HAJI MANSHOR

PERASMIAN BENGKEL ICT OLEH ROSLAN HAJI MANSHOR

Penulis : Datu pitung on Oct 15, 2010 | 11:45 PM

penyampain sijil oleh yang berbahagia en ROSLAN HAJI MANSHOR


ucapan perasmian

semasa proses pembelajaran

16hb okt 2010. sebentar tadi telah berlangsungnya bengkel ict mengenai penggunaan sofware "microsoft publisher 2007" yang diadakan di dewan besar syarikat ict consult centre kota belud. seramai 19 orang peserta telah mengikuti bengkel tersebut yang kebanyakkan nya terdiri daripada pelajar sekolah. bengkel sehari bersama ict itu mengambil masa sekitar 8jam bermula seawal jam tuju (7) pagi hingga jam tiga (3) petang, seterusnya upacara penutupan dan penyampaian sijil kepada peserat telah di sempurnakan oleh yang berbahagia en ROSLAN HAJI MANSHOR selaku PEN. BIRO PENDIDIKAN UMNO KOTA BELUD, MERANGKAP AJK BAHAGIAN UMNO DI KOTA BELUD, SABAH.

"kecanggihan dunia hari ini memerlukan kita untuk menguasai dunia ict bagi membolehkan kita berhubung tanpa batasan di seluruh dunia dengan hanya beberapa minit sahaja. malah kita tidak perlu lebih banyak bergantung dengan guru di sekolah dengan ada nya ict yang membolehkan kita mencari maklumat mengenai pelajaran tanpa had di alam cyber. kata nya ketika memberi ucapan perasmian bengkel itu.

tambahan nya lagi, " zaman ini bukan sahaja memerlukan bahan pendidikan akan tetapi untuk mencari bahan perniagaan sebagai menambah pendapatan. namun dalam dunia ict yang canggih, tidak di nafikan bahawa keburukan dalam "internet" terlalu banyak untuk di ambil kira, justeru itu, saya menyeruh semua pihak untuk menghindari keburukan yang nyata dan jelas di mata di dunia maklumat atau pun di alam cyber ini. dengan langkah kerajaan yang bijak dalam menangani masalah ini, kerajaan telah memperkenalkan sistem "jalur lebar" yang di bekal kan di setiap rumah bagi mengurangkan anak-anak terdedah dengan keburukan pada dunia ict ini. kerajaan telah memperuntukan beberapa juta untuk meng"upgrade" sistem internet di seluruh negara bagi memudahkan rakyat mengakses maklumat.

en ROSLAN juga sempat mengutarakan harapan beliau terhadap syarikat ini untuk terus dapat meneruskan skop pembelajaran dalam ict khususnya di daerah kota belud dan amnya di negara malaysia tercinta ini. juga di beliau berharap syarikat ict consult centre ini akan terus berkembang maju selaras dengan keperluan dunia perniagaan yang ada sekarang ini. dang dengan lafaz bismillahirahmanirahim " SAYA MERASMIKAN MAJLIS PENUTUPAN BENGKEL MICROSOFT PUBLISHER ICT 2010". lafaz mulia itu telah mengakhiri ucapan beliau dengan tepukan gemuruh dari peserta semua dan seterusnya menyempurnakan penyampaian sijil kepada peserta yang di iringi pengarah urusan syarikat ict consult centre en ASLI BUKARIA.

syarikat ict consult centre merakam setinggi-tinggi pernghargaan kepada en ROSLAN HAJI MANSHOR kerana kehadiran beliau dalam majlis perasmian bengkel ict 2010 yang di sempurnakan oleh beliau sendiri. juga kepada krew dan ajk-ajk majlis yang terlibat. ribuan terima kasih di ucapkan.


Share this article :

+ comments + 2 comments

November 4, 2010 at 7:53 AM

Assallamualikum Sdra,
Maaf kerana membuat teguran, artikel yang disampaikan memang memuaskan tetapi penggunaan huruf besar dan tata bahasa agak longgar, sebagai contoh en ROSLAN HAJI MANSHOR.

Maaf sekali lagi kerana saya rasa teguran ini dapat membina dan meningkatkan penulisan sdra di masa-masa akan datang.

sekian.

November 7, 2010 at 1:38 AM

wslm sdr,

terima kasih dgn teguran itu, insha Allah akan di perbaiki.

Post a Comment
 
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Copyright © 2011. DATU PITUNG . All Rights Reserved.
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger